2012-08-10

Kövér porcsin

Mostanában olvastam a kövér porcsinról, mely neve alapján akár Rejtő Jenő egyik hőse is lehetne.
Nos, a kövér porcsin ehető növény - eddig magam is gyomnövénynek tartottam, de ezentúl megbecsült helye lesz a konyhában.

Megbízható helyről (saját kert) szedtem egy maréknyi porcsint, megmostam, a leveleket leszedtem a száráról és összekevertem a saját termesztésű gyöngyhagymával és paradicsommal.
Elkészítettem az öntetet: extraszűz olívaolajat összekevertem bodzaecettel, sóval, frissen őrölt borssal, pici cukorral.
A saláta megkapta öntetét és egy fél órára hűtőbe vonult.
A kézilabdás és kajakos Fiúk és kajakos Lányok tiszteletére lett a saláta nemzetiszínű.



Amíg a saláta hűsölt, faszénparázson forrósított tárcsán megsütöttük az előző nap bepácolt húsokat: csirkemellet, karajt és tarját, mindegyikből egy kicsit.
Pác: olívaolaj, mustár, szójaszósz, frissen őrölt feketebors, cecei pirospaprika. Sózni csak a sütésnél szabad! A pácba soha ne tegyünk sót, mert kiszívja a húsból az értékes nedveket, száraz lesz.



Könnyű vacsora ismét: grillezett hús, kovászos uborka és kövér porcsinos paradicsomsaláta.



Olimpiai kötődés: aranyos fiúk-lányokon kívül a tárcsa - nevezzük diszkosznak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése