2012-08-29

Zöldbabos quiche

Beszélgetés fonetikus leírása tegnap estéről: 
"-Mit csinálsz a zöldbabból?
- Kist. 
- Mit?
- Kist. Zöldbabos kist. Egy kis pitét."
Szóval a kis, ami quiche, pite magyar névre hallgat.
Gyorsan elkészül, tengernyi variációban készíthető.

A sütőt 200 fokra előmelegítettem. Összegyúrtam 30 dkg finomlisztet 10 dkg vajjal, 1 dl vízzel és egy mokkáskanál sóval, majd belenyomkodtam egy kapcsos tortaformába úgy, hogy pereme is legyen (lusta voltam elővenni a gyúródeszkát és nyújtófát).
A tészta alját és oldalát villával megszurkáltam és betettem a sütőbe addig, amíg a tölteléket előkészítettem, kb 8-10 percre.
Ez arra épp elegendő idő, hogy félig megsüljön a tészta, a tölteléktől ne ázzon el.

Felszeleteltem egy jókora fej vöröshagymát, a megtisztított zöldbabot egyben hagytam.
Összekevertem három egész tojást egy kis doboznyi tejszínnel, sóval és frissen őrölt feketeborssal.

A félig megsült tésztára terítettem a hagymaszeleteket és a zöldbabot.


Négy tojást ráütöttem és megszórtam sajttal (most szeletelt sajtot tépkedtem rá). 


Visszatettem a sütőbe és barnulásig sütöttem.


Alapesetben már fogyasztható is, de nekem most este 10-re készült el ..., így a hűtőben töltötte az éjszakát.

Másnap reggel felszeleteltem,


és ebédcsomagokat készítettem rukkolával és fekete olajbogyóval.


Most nézem, egy kis piros szín még elfért volna rajta; majd holnap. Két napig úgyis ezt fogom enni ...
Büféasztalra vendéglátáskor ideális.
Kedvenc Párizsomban még a repülőtéren is 5-6 fajtából lehet válogatni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése