2014-01-07

Újévi tekercs

Pontosabban szilveszter esti tekercs - ez volt az ünnepi vacsora. 
Egyszerű, gyorsan elkészíthető, alapanyagaiban változtatható. A karácsonyi trakta után valami egyszerű, de mutatós vacsorát fundáltam ki.



Hozzávalók: leveles tészta (nem mélyhűtött), szalonna, hagyma, szűzpecsenyevégek, gomba, 2 kisebb sárgarépa, egy szelet szikkadt kenyérke, tojás, petrezselyem.

A kockára vágott szalonna zsírját kiolvasztottam, melyre rádobtam a vékony szeletekre vágott vöröshagymát és gombát - összepároltam.
A vékony hasábokra vágott sertésszűzpecsenye végeket rádobtam, pirítottam - só, bors. Hozzáadtam a lereszelt sárgarépákat. Amikor a hús már megpuhult (néhány perc) beleszórtam a beáztatott és kinyomkodott kenyérszeletet, petrezselymet és az elhabart tojást.


A leveles tésztát kigöngyöltem, közepére halmoztam a tölteléket; majd az alábbi módon összetekertem.


Egy csíkot a tészta hosszabbik oldaláról levágtam - ezzel díszítettem a tekercs tetejét.


Előmelegített sütőben megsütöttem.


Rövid pihentetés után szeleteltem.



Ha nem fogyna el, akkor hidegen is tökéletes.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése