2012-10-16

Tatárbifsztek

Ez a hét a "húst hússal" mondás jegyében telik. A család nagy része nagyon szereti a tatárbifszteket; én is. 
Elkészítéséhez nem is kell sok idő, inkább egy kis programozást igényel.
Vasárnapra készült előételnek, ezért hétfőn már neki kellett állni az előkészületnek.
Megmostam, leszárítottam és kis kockákra vágtam fél kg marha feketepecsenyét. Amikor bélszínt szeretnék venni, akkor persze nem kapok...
A húskockákat összekevertem olaj és őrölt feketebors keverékével és hűtőszekrénybe pihentettem úgy, hogy minden nap átkevertem a húst.

Péntek este Z kétszer húsdarálón ledarálta a pácolt marhahúst egy fej vöröshagymával együtt.
Összekevertem 3 tojássárgájával, csípős mustárral, házi ketchuppal, sóval, cecei pirospaprikával; majd ment vissza a hűtőbe, hogy összeérjenek az ízek.


Vajas pirítóssal nagyon eteti magát. Aki ódzkodik a nyers hústól, grillen - melegszendvicsnek - meg is sütheti. Egy pohár sörrel, vagy kettővel ...

2 megjegyzés: