2013-02-04

Kolbásztöltés

A múltkori kacsamájas hurka után most kolbászt is töltöttünk.

Z munkatársától kaptuk a bejáratott receptet.
Arányok: 7 kg vegyes sertéshús (comb, tarja, lapocka); 3 kg zsiradék (hasaalja, toka szalonna); 15-17 dkg édes pirospaprika; 10-15 dkg erős pirospaprika; 2-3 dkg őrölt feketebors; 2 dkg őrölt kömény; 15-16 dkg só; 1-2 fej fokhagyma.


A húsokat és zsiradékot felkockáztam, majd jól lehűtöttem, mert így nem ragad be a darálóba.


Közepes tárcsával ledaráltuk; majd rászórtam az előre kimért fűszereket.


Alaposan összekevertem. Sertés vékonybelet langyos vízben átmostam, majd egy fej darabolt vöröshagymával ízesített langyos vízbe helyeztem.

Megtöltöttük, páronként - 3 szálanként porcióztuk.


Ugyanúgy sütöttük meg, mint a hurkát: mindenféle feldarabolt zöldséget (sárgarépa, fehérrépa, hagyma, burgonya) szórtam közéjük, megszurkálás után vonult az egész kompánia az előmelegített sütőbe.


Mire a kolbászok megpirultak, a zöldségek is megpuhultak-megpirultak-megsültek.


Saját csalamádéval tálaltam.
Az esetlegesen megmaradt kolbász másnap hidegen szendvicsbe kerül. Épp kellemesen csípős lett, nem tolakszik a fokhagyma.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése