2013-02-19

Körözött

Ma egy kencét készítettem ismét; Z kedvencét - körözöttet.
Nagyon finom bryndzát kaptam - ezt persze ránézésre még én sem mondom meg, otthon derült ki.

Az én bevált receptem: 15 dkg bryndzát összekeverek kb 5-7 dkg vajjal, másfél teáskanál erős mustárral, egy teáskanál cecei pirospaprikával, jó nagy zuttyantásnyi (ez, mint mértékegység - elnézést kérek) egész köménymaggal, 2-3 szál újhagymával vagy - mint most - egy közepes fej lila hagymával.


Egyneművé dolgozom össze a kencét; a tetejét - ahogy régen Apukámtól tanultam - villával megdíszítem.


Hűtőben hagyom összeérni az ízeket legalább egy éjszakán át. Másnap pirítóssal reggelire vagy vacsorára; de nálunk nagyon megy szendvicsbe is.

4 megjegyzés:

  1. Jujj, ezt elkészítem a férjemnek, nagyon szereti a körözöttet! Csak a "zuttyintással" leszek bajban, de majd megoldom....:-DDD

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A "zuttyintás" a köménymag-szeretet mértékegysége :)

      Törlés
  2. Atyavilág, milyen régen nem csináltam körözöttet. Na, ezt most pótolom, köszi az ihletet! :-)

    VálaszTörlés