2013-03-19

Mustáros-tejfölös hús

Biztos vagyok benne, hogy már mindenki vásárolt úgy valamilyen étel nyersanyagot, hogy még halvány lila gőze nem volt, hogy mi is lesz belőle.
Sajnos én is szoktam így vásárolni, pedig az esetek túlnyomó többségében előre tervezetten, lista alapján vásárolok, de ...
Ez a de most egy adag sertéskarajt jelentett. Olyan szépen, esdeklően nézett rám, hogy engedtem a kísértésnek.

Otthon persze járt az agyam, mint a motolla - mi is legyen vele?
Hűtő körbekémlel - bevetésre jelentkezett egy üveg csípős mustár, egy nagy doboz tejföl, vöröshagyma.

A karajszeleteket besóztam. Egy kisebb tepsit extraszűz olívaolajjal kikentem; a sütőt 200 fokra előmelegítettem. 4 közepes fej vöröshagymát megtisztítottam, felszeleteltem.

A karajszeleteket a tepsibe fektettem, mindegyik szelet frissen őrölt feketebors felhőt kapott, majd mustáros köpenyt.



A hagymaszeletekkel befedtem a mustáros hússzeleteket,


majd jó vastag tejföl vakolatot kaptak.


Alufóliával lefedtem a tepsit, így vonult a kompánia a sütőbe.
Miután megpuhultak a karajszeletek, alufólia nélkül pirultak szép pirosra.


Petrezselymes rizs volt frissen a köret. Másnap hidegen csak úgy.

2 megjegyzés:

  1. Köszönöm a receptet,pont most vásároltam egy adag karajt "csak úgy".

    VálaszTörlés